Regulamin rekrutacji 2025/2026
Na podstawie Zarządzenia Nr 3/2025 Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty z dnia 21 stycznia 2025r określa się następujące terminy przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i uzupełniającego, a także terminy składania dokumentów
na rok szkolny 2025/2026 do klas pierwszych publicznych szkół ponadpodstawowych
pięcioletniego technikum i trzyletniej branżowej szkole I stopnia w Zespole Szkół Chemicznych we Włocławku
- 12 maja-13 czerwca (do godz. 15:00)– składanie wniosków o przyjęcie do szkół ponadpodstawowych; (rejestracja wniosku na wloclawek.edu.com.pl , wydruk wniosku, podpisanie i dostarczanie do szkoły pierwszego wyboru. Jeśli wniosek zawiera informację o załącznikach należy wraz z wnioskiem takie załączniki dostarczyć)
- 12 maja- 16 lipca wydawanie przez szkołę skierowań na badania lekarskie;
- 25 czerwca- 8 lipca składanie świadectw ukończenia szkoły podstawowej i zaświadczeń o wynikach egzaminu ósmoklasisty (mogą być oryginalne) oraz uzupełnienie wniosku o: (niżej wymienione dokumenty dostarczamy TYLKO do szkolny pierwszego wyboru)
- zaświadczenie o wynikach egzaminu ósmoklasisty- można dostarczać oryginalne
- 1 zdjęcie (podpisane imieniem i nazwiskiem),
- 1 zdjęcie spełniające wymogi zdjęcia dokumentowego na płycie CD
- kartę zdrowia ucznia (od pielęgniarki szkolnej)
- zaświadczenie i orzeczenie lekarskie (jeśli badania są już wykonane)
- w rekrutacji dodatkowo punktowany jest udział w wolontariacie.
Udział w wolontariacie MUSI BYĆ WPISANY NA ŚWIDECTWIE.
- 25 czerwca- 9 lipca –kandydat ma możliwość zmiany wniosku z uwagi na zmianę szkół
- 15 lipca o godz. 12:00– publikacja listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych;
- 16-18 lipca, do godz. 15:00– potwierdzanie woli przyjęcia poprzez złożenie oryginałów świadectw i zaświadczeń o wynikach egzaminu ósmoklasisty oraz zaświadczeń lekarskich o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu;
- 21 lipca, o godz. 12:00– publikacja listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych.
Dodatkowe informacje:
Nabór odbywa się w systemie elektronicznym opartym na następujących zasadach:
- kandydaci we wniosku o przyjęcie do szkoły wskazują wybór dowolnej liczby oddziałów w trzech wybranych przez siebie szkołach,
ustalając kolejność wybranych oddziałów w formie listy preferencji, Pamiętać należy o tzw. „szkole pierwszego wyboru” (tzn. szkoła, do której chciałby chodzić) tj. na pierwszym miejscu wskazujemy szkołę, do której składać będzie także wydrukowany wniosek . - kandydat nie zawsze przyjmowany jest do „szkoły pierwszego wyboru”. Jeżeli liczba punktów nie pozwoli do przyjęcia do oddziału w „szkole pierwszego wyboru” kandydat przyjmowany jest do oddziału znajdującego się na najwyższej pozycji wśród oddziałów wskazanych na liście preferencji, jeżeli liczba punktów uzyskanych przez kandydata jest wystarczająca do przyjęcia,
- dla kandydatów, którzy uzyskali równą liczbę punktów, po uwzględnieniu wszystkich obowiązujących kryteriów, ustala się dodatkowe kryteria,
w porządku hierarchicznym:
a) średnia ocen ze wszystkich obowiązkowych zajęć edukacyjnych,
b) ocena zachowania. - kandydaci są przyjmowani do wybranych przez siebie oddziałów w kolejności uzyskanej liczby punktów, aż do zapełnienia oddziału
w liczbie 24 uczniów. - zajęcia edukacyjne, których oceny przeliczane są na punkty we wszystkich profilach to: język polski i matematyka .
- W poszczególnych profilach dodatkowo punktujemy:
- technik żywienia i usług gastronomicznych, : chemia i biologia
- technik organizacji turystki: informatyka i geografia
- technik analityk, technik ochrony środowiska, : biologia i chemia,
- technik usług fryzjerskich: chemia biologia
- Branżowa Szkoła I Stopnia kucharz, kelner, fryzjer: plastyka i informatyka,
- kandydatów przyjętych do oddziałów: kelner, technik żywienia i usług gastronomicznych i kucharz od dnia 1 września 2024r. na zajęcia praktyczne obowiązywać będzie strój roboczy tj.- biały płócienny fartuch oraz nakrycie głowy. Należy zaopatrzyć się we własnym zakresie.